وبلاگ عمومي و مفيد

همه چيز در يك نگاه

5 اشتباه بزرگ در بازاريابي محتوا

تلاش هاي زيادي در طي سالها صورت گرفت تا نهايتا بازاريابي محتوا به جايگاه مناسبي  دست يافت. به روز رساني شيوه ها و گسترش پيامهاي درست توسط تاثيرگذاران, به نقطه اي رسيد كه در آن بازاريابان و صاحبان كسب و كار به محتواهاي بزرگي دست يافتند.

 

در واقع, براساس آمارهاي موسسه بازاريابي محتوا, 83 درصد از شركتهاي اينترنتي B2B  و 77 درصد از شركت هاي B2C در حال حاضر داراي يك استراتژي محتواي سفت و سخت هستند.اما اين شركتها به زودي درمي يابند كه با بكارگيري يك استراتژي محتواي سازگارتر مي توانند در طولاني مدت بازگشت سرمايه بيشتري داشته باشند.

 

مهمترين مسئله درك درست و بجا از توليد محتوا و بازاريابي اينترنتي مي باشد، اين پنج اشتباه مهم در بازاريابي محتوا را در نظر داشته باشيد، تا بتوانيد از آنها اجتناب كنيد:

 

 1- بكارگيري محتوايي كه متفاوت و منحصر به فرد نيست

 

هركسي قادر به توليد محتواي همتراز با يك روش مي باشد. اما بايد از توليد يك محتواي معمولي كه مخاطبان بارها با قيمت هاي مختلف با آن مواجه شده اند به شدت بپرهيزيد.

 

قطعا محتواهاي معمولي به اندازه كافي اثرگذار نخواهند بود.

 

شما نياز به ايجاد يك محتواي غير معمول، تخيلي، معتبر، و جالب داريد. در عين حال كه مي توانيد در مورد موضوع مشابه با ديگران صحبت كنيد، براي بيان آن بايد روشي داشته باشيد كه توجه مخاطبان خود را جلب نماييد. با اين كار، شما يك حس انحصاري در مخاطبان ايجاد ميكنيد كه  آنها را متقاعد ميكند كه چنين چشم اندازي را در هيچ جاي ديگر نخواهند يافت. براي انجام اين كار به طور مداوم، نياز به گسترش محدوده ي خلاقيتهايتان داريد.

 

طبق گفته ي اريك كولمن  در كتاب خود ," شركت هاي موفق در رسانه هاي اجتماعي بيشتر شبيه به شركت هاي سرگرمي، ناشران، و يا برنامه ريزان هستند تا به آگاهي دهندگان سنتي."

 

 2- انجام بازاريابي محتوا فقط براي ساخت لينكها

 

اگر فكر مي كنيد كه فرايند توليد يك محتوا و توزيع آن ابزار اصلي ايجاد يك لينك  باكيفيت است، سخت در اشتباه هستيد. اين طرز تفكر منجر به بروز رساني بي امان موتورهاي جستجوگر مانند گوگل و در نهايت به  سواستفاده از علايم تجاري بزرگ حاصل از اين جستجوها و در نتيجه جريمه هاي كلان مي شود.

 

شما بايد به بازاريابي محتوا به عنوان يك روش فعال تعامل با مخاطبان و ايجاد روابط پايدار مبتني بر اعتماد و اقتدار بنگريد. وجود آن در ايجاد ارتباط با مخاطبان و ايجاد انگيزه گفتگو در مورد نام تجاري بسيار كمك كننده مي باشد.

 

لينكها براي بقاي شما مهم هستند, درست است! اما اين همان مكتب قديمي بهينه سازي است. خدماتي مانند گوگل بر هر چيزي كه به نظر يك تاكتيك مناسب براي بازي با سيستم باشد اشراف دارد. در عوض، گوگل به محتواهاي آموزشي  با ارزش ، كه باعث وفاداري به برند، و افزايش شهرت كسب و كار ميشود علاقه بيشتري نشان ميدهد. با ايجاد اين نوع از محتوا، به طور طبيعي مجموعه اي از لينك هاي معتبر مربوطه را خواهيد ساخت.

 

ارين اورهارت ,مدير بهينه سازي موتورجستجوگر شركت هوم ديپو, ميگويد:" بازاريابي محتوا مي تواند ايجاد لينك نمايد" . "تلاش براي ايجاد لينك منتج به محتواهاي بزرگ ميشود.اين دو اصلا شبيه به هم نيستند , اما بكارگيري همزمان آنها به طور جدي نتايج شگفت انگيز را بدنبال دارد".

 

همه لينك هاي بدست آمده از طريق بازاريابي محتوا بايد به عنوان يك سود اضافي يا پاداش زحمات در نظر گرفته شود. شما با رويكرد بازاريابي محتواي بدون تمركز عميق بر ساخت لينك,نام تجاري خود را در معرض خطر بزرگي قرار ميدهيد.

 

 3- توليد سريع محتواي ناچيز و ضعيف

 

مي دانيم كه شيوه هاي جستجو به طور منظم در حال افزايش و به روزرساني در جهت دريافت محتواهاي بي كيفيت مي باشند، كه اين اغلب منتج به لينكهاي بي ارزش و از دست دادن ميزان ديد در جستجو مي شود. كه به تنهايي دليل كافي براي جلوگيري از غفلت درمورد كيفيت محتوا است.

 

اما با آن دسته از مخاطبان خود كه در تلاش براي يافتن محتوا هستند چكار كنيم؟

 

دستيابي به بازدهي بالاي حاصل از زمان و هزينه صرف شده براي توليد سريع يك محتواي كم ارزش را به كل فراموش كنيد. اين اساسا به مخاطبان شما نشان ميدهد كه اهميت كمي براي آنها قائل هستيد و علاقه اي به صرف زمان حتي براي اختصاص كمترين ارزش به آنها نيستيد.

 

اين تجربه از برند شما به راحتي فراموش نخواهد شد.

 

به ياد داشته باشيد: "محتوا دليل اصلي آغاز  جستجو است"

 

 4- ايجاد محتوا فقط در ذهن خود

 

صاحبان كسب و كار و بازاريابان فكر مي كنند كه مي دانند چه چيزي براي مخاطبانشان مناسب است، و اين گاهي منجر به توليد محتوايي ميشود كه فقط  ظاهرا مناسب است. چيزهايي كه شما با آنها مواجه ايد درواقع موضوعاتي هستند كه فقط منافع خودتان را تحت پوشش قرار ميدهند. اينگونه نتايج يا به هدف ميخورند يا به خطا ميروند - كه عمدتا به خطا خواهند رفت - چرا كه شما واقعا نقاط درد مخاطبان را نشانه نرفته ايد.

 

شما موظف به توليد، انتشار و توزيع محتوايي هستيد كه با مخاطبان در مورد مسائل آنها صحبت كند.

 

بهترين راه براي پيدا كردن علاقه مندي مخاطبان , خواندن انتقادات مصرف كنندگان, كنكاش در بحثهاي رسانه هاي اجتماعي, بررسي سايت هاي پرسش و پاسخ و شنيدن درمورد صنعت خود ميباشد. با اين كار سوالات و مشكلات آنها و موانع بر سر راه آنها براي پيدا كردن پاسخ، قابل فهم تر خواهد بود.

 

با داشتن يك درك قوي از مخاطبان خود، مي توانيد به طور واضح آنچه كه آنها بدنبالش هستند را تعريف نماييد و ايجاد يك طرح بازاريابي محتوا با هدف خدمت به آنها ( نه خدمت به خودتان) به مراتب آسان تر خواهد بود.

 

5- تسليم شدن در شرايط سخت

 

ممكن است شما همه كارها را بدرستي انجام دهيد و با اجراي بازاريابي محتوا به هدف بزنيد. يك استراتژي بجا داشته باشد، بدرستي به آن عمل كنيد،به  نتايج خوبي دست يابيد ، و در حال ايجاد سريع محتواهاي بزرگي باشيد...  و ناگهان ايده هايتان به پايان ميرسد، شكست ميخوريد ، انرژي و پشتكار خود را از دست ميدهيد و همزمان كيفيت كارتان دستخوش تغييرات قرار ميگيرد.

 

بدترين كاري كه  در اين نقطه مي توانيد انجام دهيد، به خصوص اگر بازاريابي محتوا براي شما مفيد بوده باشد، اين است كه استراتژي خود را از حركت باز داريد. اين كار مي تواند شما را متحمل هزينه هاي گزاف كند.

 

به ياد داشته باشيد كه مخاطبانتان به اين محتوا وابسته شده اند و آن باعث خريدو فروش, نام تجاري، رهبري و درآمد شده است. هر چقدر هم كه شرايط سخت به نظر برسد , شما نبايد حتي براي لحظه اي آن را رها كنيد.

 

اگر اين اتفاق بيافتد , زمان آن رسيده كه از زاويه جديدي به بازاريابي محتوا بنگريم، مثلا به داستان سرايي، پاسخ به سوالات مشتريان كه خودشان هم نمي دانند چگونه آنها را مطرح كنند (چالش هاي بزرگ كه هنوز آشكار نشده اند) ، اضافه كردن تجربيات شخصي و، و پيروي از رقبا  بپردازيد- آنچه كه آنها انجام ميدهند را ببينيد  و از آنها  بهتر انجام دهيد. نكته مهم اين است كه هميشه نوآوري داشته باشيد و راه هايي را درجهت تازه، جذاب  و كارآمد نگهداشتن محتواي  خود بيابيد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۲۷:۳۴ توسط:الهام كشاورز موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی