وبلاگ عمومي و مفيد

همه چيز در يك نگاه

نُه مرحله راه‌اندازي و مديريت يك فست‌ فود

راه اندازي و مديريت يك فست‌فود، گزينه خوبي براي شروع يك كسب و كار كوچك است. همچنين روش‌هاي زيادي براي گسترش راه اندازي فست فود  وجود دارد و الزاماً همان منوي اوليه، ملاك عمل طولاني مدت در اين كسب و كار نخواهد بود. با كمي آينده‌‌نگري مي‌توانيد با اجاره محل، خريد تعداد محدودي تجهيزات فست‌فود و استخدام نيروي انساني لازم، رستوران خود را راه‌اندازي كنيد. اما اداره و توسعه يك فست‌فود، مانند هر كسب و كار ديگري، نياز به تحقيق و برنامه‌ريزي دارد.

 

مرحله اول: تشخيص ارتباط بين محل و منوي فست فود

 

قيمت منويي كه در نظر داريد آن را براي فست فود خود ارائه دهيد و همچنين نوع غذاهاي موجود در منو ممكن است مخاطبين خاصي را شامل شوند، الزاما در همه محل‌ها قيمت پايين مشتريان بيشتري به همراه نخواهد داشت و البته قيمت بالاي منو در بسياري از مناطق شهري منجر به كسادي كسب و كار شما خواهد شد. به ياد داشته باشيد سود خالص كسب و كار شما حاصل ضرب تعداد مشتريان شما در حاشيه سود شماست.

 

در اين مرحله، شما تشخيص خواهيد داد كه براي منوي شما چه محلي مناسب تر است يا براي محلي كه انتخاب نموده‌ايد چه منويي مناسب تر است!

 

مرحله دوم: تشخيص ارتباط بين تجهيزات فست فود، متراژ آشپزخانه و توسعه كسب و كار

 

پس از محاسبه ي حجم مورد نياز لوازم و تجهيزات فست فود خود براي تاسيس در صورتي كه قصد جابجايي نداريد و به توسعه فكر مي‌كنيد به اين موضوع فكر كنيد كه اگر مشتريان من به X تعداد برسد به چه تجهيزات جديدي نيازمندم و در نهايت بر اساس نكات فوق جايي را انتخاب نماييد كه چه در مرحله تاسيس و چه در مرحله توسعه كمبود فضا مانع رسيدن شما به اهدافتان نشود.

 

مرحله سوم: قوانين و مجوز‌ها

 

درباره موارد مربوط به اداره بهداشت و اماكن، به طور كامل تحقيق كنيد. بهترين مشاور شما در اين زمينه اتحاديه فست فود (اسم رسمي آن: اتحاديه صنف اغذيه فروشان و مواد غذايي) است كه مجوز كسب خود را نيز از آنجا بايد دريافت كنيد، حتما هنگام عقد قرارداد ملك خود شرط كنيد كه تا مدتي مثلا يك ماه در صورتي كه اين محل به دليل مشكلات صنفي يا اماكني موفق به كسب مجوز نشد قرارداد را فسخ خواهيد كرد (دليل اين امر اين است كه براي مراجعه مامورين منعقد شدن سند اجباري است) حتي در مورد محل پارك پيك خود در صورتي كه غذا را به صورت بيرون بر نيز ارائه مي‌كنيد، هم چاره‌اي بيانديشيد. در مورد مسائل بهداشتي اداره بهداشت قبل از باز شدن فست‌فود مي‌تواند دستورالعمل‌هاي لازم را به شما ارائه دهد.

 

مرحله چهارم

 

با بهره مندي از يك مشاور متخصص چيدمان آشپزخانه خود را طراحي نماييد. محل قرار گيري ميزها، پيشخوان و تجهيزات مورد نياز، ترافيك محل، رفت و آمد و ديگر موارد در انتخاب محل فست‌فود تاثيرگذارند.

 

مرحله پنجم

 

در مورد شركتي كه قصد خريد تجهيزات فست فود خود را از وي داريد تحقيق كنيد، پيشنهاد مي‌شود براي كاهش هزينه و سهولت دسترسي به خدمات پس از فروش به جاي خريد از واسطه‌ها از كارخانه‌ها و كارگاه‌ها خريد كنيد، تنبلي نكنيد! شما قرار است سرمايه كسب و كار خود را تا چندين سال تهيه نماييد بنا بر اين به صورت حضوري به كارگاه‌ها سر بزنيد و قرار‌هاي خود را در محل ساخت بگزاريد، از كيفيت مواد اوليه و به ويژه استيل به كار رفته در تجهيزات فست فود و همچنين مدت زمان گارانتي محصولات مطمئن شويد و سپس اقدام به خريد كنيد.

 

مرحله ششم

 

براي حساب بانكي و خدمات پرداخت از طريق كارت شتاب، دريافت دستگاه پُز، وب سايت فست فود خود و... پيش از تاسيس اقدام كنيد چرا كه در چند ماه اول پس از تاسيس به دليل تجربه كردن مسائل گوناگون فرصت براي اين چنين موارد براي شما بسيار محدود است.

 

مرحله هفتم

 

استخدام و آموزش نيروي انساني. هر چه قدر هم كه نيروي انساني آموزش ديده باشد، هر نوع تجهيزات فست‌فود از جمله تجهيزات آماده سازي فست‌فود، يا تجهيزات پخت فست‌فود مانند فر پيتزا نياز به آموزش و يادگيري دارند. نيروي انساني بسيار كارآزموده و نيروي انساني ساده، جزو ملزومات شروع يك فست‌فود هستند. همواره در كنار سرآشپز خود حداقل دو دستيار ماهر قرار دهيد و اجازه ندهيد كه سرآشپز خود همه امور تخصصي مربوط به پخت را بر عهده گيرد، به ياد داشته باشيد مشتريان مريض شدن يا مرخصي رفتن آشپز را درك نخواهند كرد، آنها تغيير در طعم غذاي شما را درك مي‌كنند، پس اجازه ندهيد طعم محصولات غذايي شما به نيرو انساني شما وابسطه شود و حداقل 3 نفر در آشپزخانه بايد به طور يكسان توانمندي آماده سازي كليه منوي شما را داشته باشند.

 

 مرحله هشتم

 

به روش‌هاي تبليغاتي و اطلاع رساني خود فكر كنيد، تبليغات، ركن اصلي شروع يك كسب و كار است. چاپ تراكت، تبليغات چاپي و تبليغات در محيط‌هاي مجازي، مي‌توانند در رشد و گسترش مشتريان شما تاثيرگذار باشند.

 

 مرحله نهم

 

براي افتتاحيه برنامه ريزي كنيد و بجاي رشد تدريجي اجازه دهيد تا ظاهر شلوغ فست فود شما در ديد مشتريان ثبت شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۶:۰۷ توسط:الهام كشاورز موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی