وبلاگ عمومي و مفيد

همه چيز در يك نگاه

راه‌هاي ثروتمند شدن به روش ايراني

در اين نوشتار يك كار‌شناس مالي درباره راه‌هاي رسيدن به موفقيت مالي و نكته‌هاي مفيدي در همين زمينه سخن گفته است:

هر كشوري يك سرمايه گذاري متفاوت


هر كشوري سرمايه‌گذاري مختص به خودش را دارد. در زمينه كسب ثروت و مديريت مالي مقاله‌هاي متعدد زيادي وجود دارد كه برخي راهكارهاي عمومي و رايج را به سرمايه‌گذاران و كساني كه مي‌خواهند در زندگيشان مديريت مالي داشته باشند، ارائه مي‌دهد، اما راه‌ هاي ثروت مند شدن در هر كشوري با توجه به موقعيتت جغرافيايي و وضعيت اقتصادي خاص آن با ديگر كشور‌ها متفاوت است و ممكن است شيوه‌اي كه در يك كشورر براي كسب ثروت به‌كار گرفته مي‌شود در كشور ما اجرايي نباشد.

بورس، بازاري براي خطرپذير‌ها


يكي از راه‌هاي رايج و در عين حال سودآور در ايران كه اغلب مردم در آن سرمايه‌گذاري مي‌كنند بازار بورس است. در بازار بورس فرد با سپرده بخشي از سرمايه خود و خريد سهام درگير يك تعامل مالي با كارگزاران بورس مي‌شود، اما سرمايه‌گذاري در بورس هم تا حدودي به روحيه خطرپذيري شما بستگي دارد چون بازار بورس در نوسان است.

اصولا كساني كه قدرت خطرپذيري ندارند ترجيح مي‌دهند سرمايه خود را در بانك قرار دهند و سود آن را دريافت كنند. اغلب آدم‌هايي كه قديمي‌تر هستند و سن و سالي دارند يا كارمندان جزو اين گروه هستند كه به شيوه سنتي ترجيح مي‌دهند بانك را به‌عنوان منبع سودآوري خود در نظر بگيرند تا پولشان ايمن باشد و ضرر مالي متحمل نشوند. طبق بخشنامه جديد بانك موظف است ۲۰ درصد سود به سپرده‌هاي افراد ارائه دهد.

بازار داغ مسكن


يكي ديگر از روش‌هاي ثروتمند شدن در ايران فعاليت در بازار مسكن است. عده‌اي در اين زمينه با كسي شريك مي‌شوند و در اين بازار سود قابل‌توجهي به دست مي‌آورند. البته اين كار به تجربه نياز دارد و بدونن اطلاعات كافي و شناخت بازار مسكن و نوسانات آن نمي‌توان وارد اين حوزه شد. علاوه بر مسكن، خريد و فروش ارز و طلا نيز از شيوه‌هاي كسب ثروت در ايران است كه باز هم بايد با دانش و آگاهي وارد فعاليت شد.
بعضي از افراد از درآمدي كه دارند راضي نيستند و كنار شغل ثابتي كه دارند در چند شاخه متفاوت مثل مسكن يا خريد ارز فعاليت مي‌كنند و به اين ترتيب سرمايه‌شان را اضافه مي‌كنند.


هر كدام از اين موارد مي‌تواند يكي از راه‌هاي رسيدن به ثروت در كشورمان باشد، اما باز هم تاكيد مي‌كنم كه با توجه به شرايط و اوضاع اقتصادي غالب كشور هر كدام از اين شيوه‌هاي كسب ثروت ممكن است گاهي اوقات كاربرد داشته و در موقعيتي ديگر غيرقابل اجرا باشد. بايد بررسي كرد كه در شرايط مختلف از كدام شيوه كسب سرمايه مي‌توان سود برد.
در حال حاضر بازار بورس يكي از مطمئن‌ترين شاخه‌هاي سرمايه‌گذاري است كه افراد مي‌توانند در اين زمينه سرمايه‌گذاري كنند.

كل پولتان را سرمايه‌گذاري نكنيد


يكي از تكنيك‌هاي بسيار مهم براي موفقيت مالي اين است كه هميشه بايد بخشي از سرمايه‌تان را درگير يك كار كنيد نه همه آن را. براي مثال بين ۵۰ تا ۶۰ درصد سرمايه‌تان را در بخش مورد علاقه‌تان سرمايه‌گذاري و بقيه را پس‌انداز كنيد تا اگر خداي ناكرده دچار شكست مالي شديد همه سرمايه‌تان را از دست ندهيد.

كسب ثروت، پدر پولدار نمي‌خواهد


در هر زمينه‌اي وارد مي‌شويد لازم است كه قبلا در مورد آن مطالعه داشته باشيد و تنها به شنيده‌ها اكتفا نكنيد. كسي كه تا به حال در زمينه ارز يا بازار بورس فعاليتي انجام نداده بايد قبل از سرمايه‌گذاري با چند كار‌شناس يا افراد باتجربه مشورت كند و خود نيز مطالعه داشته باشد.
افراد زيادي بوده‌اند كه ثروت زيادي از طريق پدرشان به آن‌ها رسيده اما به‌دليل نداشتن دانش مالي تمام ثروتشان را به باد داده‌اند.

بدون برنامه‌ريزي به جايي نمي‌رسيد


حتي اگر كسي سواد مالي هم نداشته‌باشد به‌صورت تجربي مي‌داند اگر مديريت مالي روي درآمدش نداشته باشد نمي‌تواند تعادل را در زندگي‌اش ايجاد كند. كسي كه روي دخل و خرج خود كنترل نداشته باشد قطعا دچار مشكل خواهد شد.
يكي از راه‌هايي كه مي‌توانيد در زمينه مديريت مالي سرمايه‌تان انجام دهيد ناديده گرفتن حداقل ۲۰ درصد از درآمدتان است. در هر كاري كه هستيد و هر نوع درآمدي كه داريد هميشه اين قانون را در ذهنتان ايجاد كنيد كه ۲۰ درصد از سرمايه را ناديده بگيريد گويي آن پول را اصلا نداشته‌ايد. با اين كار هميشه خود را مجبور به پس‌انداز كرده‌ايد و به‌تدريج مي‌توانيد ثبات مالي خوبي در زندگيتان ايجاد كنيد. اين مبلغ را مي‌توانيد در بانك نگه‌داريد تا به‌تدريج بااضافه‌شدن پس‌انداز‌هايتان در زمينه‌اي خاص سرمايه‌گذاري كنيد، اما مابقي درآمدتان را نيز بايد با برنامه‌ريزي صرف امور زندگيتان كنيد تا بين دخل و خرجتان توازن برقرار كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۶:۳۱ توسط:الهام كشاورز موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی