وبلاگ عمومي و مفيد

همه چيز در يك نگاه

۵شغلي كه هر كارآفرين بايد قبل از راه اندازي كسب و كار آنها را تجربه كند

افراد كمي پيدا مي‌شوند كه كار خود را با كارآفريني، به عنوان اولين تجربه كاري، آغاز كنند. كارآفريني در مقايسه با مشاغل حرفه‌اي سنتي، ريسك‌پذيرتر است و نسبت به آن‌ها نياز به سرمايه بيشتري براي را‌‌ه‌ اندازي كسب و كار دارد. اگر قبل از اينكه كارآفرين شويد يك شغل ثابت داشته باشيد، مجموعه اي از مهارت‌ها، تجارب،، بينش‌ها و همينطور پول لازم براي موفق شدن در اين كار را در اختيارتان خواهد گذاشت.

همان گونه كه احتمالا مي‌دانيد، برخي شغل ها بهتر مي‌توانند روند آمادگي براي كارآفريني را تسهيل كنند.

هر شغل دفتري احتمالاً مي‌تواند براي شما سرمايه لازم و ارتباطات جديدي را به ارمغان بياورد. با اين وجود مشاغل ساده‌تر نيز مي توانند به شما كمك كنند و مهارت هاي لازم براي اداره‌ي موثر يك كسب‌وكار را بياموزند.

۱- خرده‌فروشي كردن


مشاغل خرده‌فروشي به شما فرصت رشد مهارت‌هاي زيادي را مي دهد كه البته ربطي به متصدي صندوق فروشگاه بودن يا دسته بندي اجناس ندارد! شما با مشترياني مواجه خواهيد شد كه ممكن است خودشان هم ندانند چه مي‌خواهند! پس از صحبت كردن با مشتريان شما مي‌توانيد بفهميد كه آنها به دنبال چه چيزي هستند و قادر خواهيد بود تا محصول مورد نيازشان را به آنها پيشنهاد دهيد.

پس از چند ماه قادر خواهيد بود با نگاه كردن به رفتار مشتري، نيازهايش را حدس بزنيد. اين يكي از آن شيوه‌هايي است كه در آن مي‌آموزيد چگونه ذهن افراد را بخوانيد و نيازها و خواسته‌هايشان را پيش‌بيني كنيد. علاوه بر اين، فرصت كنار‌ آمدن با مشتريان بداخلاق و ناراضي را نيز خواهيد داشت. همه چيز در اين حالت به توانايي شما بر مي‌گردد تا شكايات آنها را شنيده و همه چيز را درست كنيد. اين تجربه‌ي برخورد با مشتريان ناراضي در آينده بسيار به شما كمك خواهد كرد.

۲- صنعت غذا


غذا به ويژه غذاهاي آماده، صنعت جذابي نيست. برخي از آشپزها و سرآشپزها به مهارتي دست مي يابند كه احترام و تحسين قابل‌ملاحظه‌اي برايشان به همراه دارد اما اين موضوعي نيست كه ما به دنبال آن هستيم. حرف ما در اينجا درباره آماده كردن مواد غذايي در يك آشپزخانه‌ي گرم در سريع‌ترين زمان ممكن براي مشتريان منتظر است.

شما با كار كردن در چنين وضعيتي چيزي از پيش‌بيني‌هاي مالي يا الگوهاي سودآوري ياد نمي‌گيريد اما در عوض، كار كردن در محيطي با فشار كاري بالا را تجربه خواهيد كرد. در اين شغل مجبور هستيد سريع كار كنيد، چند كار را با هم انجام دهيد و در سخت‌ترين شرايط سفارش‌ها را به بهترين شكل ممكن آماده كنيد (و اغلب با افرادي كار كنيد كه مهارت زيادي در كارشان ندارند).

۳- فروشندگي


فروشندگي مي تواند حركت مهمي براي هر كارآفرين مشتاق باشد، حتي اگر در ابتدا در شغلي مانند بازارياب تلفني مشغول به كار شويد. به هنگام فروشندگي شما مهارت‌هاي ارتباطي مهم را در حين صحبت با افراد در مورد همه‌ي جنبه‌هاي زندگي ياد مي‌گيريد. شما در اين شغل ، مهارت هاي ترغيب افراد به خريد را همزمان با بالا رفتن مهارتتان در معامله فرا مي گيريد. شما با نيازهاي مشتري آشنا شده و نحوه ي ارضاي آنها را ياد مي گيريد كه اين كار در آينده براي توليد محصولات با كيفيت بالا به شما كمك خواهد كرد.

علاوه بر اين موارد، در محيطي كار خواهيد كرد كه بخشي از پرداخت‌ها در آن بر اساس حق كميسيون است. بدين صورت امرار معاش شما در اين شغل به توانايي‌تان در موفق شدن بستگي دارد كه دقيقا مشابه كارآفريني است. در واقع در مشاغل مبتني بر حق كميسيون مي‌توانيد صاحب يك كسب‌وكار بودن را تجربه كنيد.

۴- خدمات به مشتري


مي‌توان اينطور ادعا كرد كه تقريبا مي‌توان در هر شغلي (از جمله ۳ شغل ذكر شده ي قبلي) خدمات مشتري را مشاهده كرد. اما با اين حال فكر مي‌كنم تجربه‌ي نقش “خدمات به مشتري” به صورت انحصاري مي‌تواند بسيار مهم باشد.

افرادي كه در شغل خدمات مشتري فعاليت دارند مجبور هستند در تمام ساعات شبانه روز به سرعت به امور مشتريان رسيدگي كنند. اين افراد بدترين، پرتوقع‌ترين و خشمگين‌ترين جنبه‌هاي انسان‌ها را مي‌بينند و همين تجربه مي‌تواند به شما برتري لازم در يك محيط رقابتي شديد را هديه دهد. حفظ خونسردي چهره هنگامي كه مشتري ناراضي بر سر شما فرياد مي كشد، اصلا موضوع خنده داري نيست اما در عمل مي‌تواند براي مواجه شدن با هر گونه چالش با مشتريان، كه پيشِ روي شماست، آماده‌تان كند.

۵- مديريت


آخرين پيشنهاد اين است كه پيش از آن كه وارد سرمايه‌گذاري در يك فرايند كارآفرينانه شويد، سعي كنيد تجربه‌اي كاري در زمينه مديريت به دست آوريد. شغل مديريت مورد نظر حتما نبايد مديريت اداري باشد كه كاركنان شما همگي تحصيل‌كرده و حرفه‌اي باشند بلكه مدير يك رستوران يا فروشگاه بزرگ بودن هم مي‌تواند بسيار آموزنده باشد.

در هر گونه شغل مديريتي با مفاهيم كار گروهي، تفويض اختيار، مديريت زمان و تخصيص منابع آشنا خواهيد شد كه همه‌ي آنها هنگام اداره‌ي يك كسب‌وكار براي شما مفيد خواهند بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۰۱:۰۱ توسط:الهام كشاورز موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی