۱۰ راهكار براي برندينگ يا برندسازي آنلاين
برندينگ يك فرآيند اهراز هويت براي هر كمپاني خواهد بود. در واقع برند براي يك كمپاني مثل پروفايل براي يك فرد است. برندسازي به ارتباط هاي بهتر شما با مشتريان كمك مي كند. پس اگر شما مي خواهيد كه در جامعه و بين مردم بدرخشيد بايد روي برند خود كار كنيد و از برندتان هويت خود را بسازيد.
برند هويت يك كمپاني است. يك كمپاني بدون داشتن هويتي واضح و روشن نمي تواند به راحتي در رقابت ها شركت كند. برند شما ، موفقيت و بر سر زبان ها بودن سيستم كاري شما را تأمين مي كند. پس اگر چنين چيزي وجود نداشته باشد، جاي اين كه مشتريان دنبال شما باشند، شما بايد با هزينه هاي گزاف و حتي بيشتر از بودجه به دنبال مشتري بگرديد.
ما براي شما ۱۰ راهكار حياتي در برندينگ آنلاين را بازگو خواهيم كرد كه به شما در بهبود بخشيدن به كسب و كارتان كمك خواهد كرد :
۱- لوگوي هويت (Identity-Logo)
طراحي لوگوهاي اختصاصي اولين قدم براي شروع برندينگ آنلاين است. يك لوگو هميشه داراي تأثيرگذاري حرفهاي ميباشد. يعني حرفهايهايي كه با هزاران دلار بايد به شما توجه كنند، با يك لوگوي مناسب جذب سيستم كاري شما ميشوند. پس لوگو علاوه بر حرفهاي بودن، راهي بسيار مناسب براي صرفهجويي در هزينهها نيز ميباشد.
از لوگوي برند خود در وبسايت ، كارتها ، عناوين نامهها و … استفاده كنيد. با اين كار بيشتر و بيشتر توجه مردم را جلب ميكنيد و باعث ميشويد آنها نام و تصوير برند شمارا به خاطر بسپارند.
۲- وب سايت
طراحي وب سايت درروند موفقيتهاي يك برند تأثير بسيار به سزايي دارد. يك سايت كه با طراحي مناسب وو مجذوبكننده همراه باشد، كاربران و مشتريان جديد را جلب ميكند و باعث ميشود كاربران قديمي به آنن وفادارتر باشند. يك طراحي سايت مناسب نيازي به هزينههاي زياد ندارد بلكه به يك برنامهريزي مناسبب مطابق با سبككار شما دارد.
۳- امضاي ايميلها (Email Signature)
ايميلها در هر حالتي يكي از پايههاي اساسي تجارت آنلاين ميباشند. هر چه بيشتر حرفهاي ظاهر شويد به نفع خودتان است. يك ايده خوب اين است كه در انتهاي ايميلهايتان يك امضاي اختصاصي اضافه كنيد. معمولاً امضاهاي حرفهاي اينچنيني، شامل اطلاعات مختصر و مفيد به همراه لوگوي برند موردنظر ميباشد.
اينيك راه بسيار آسان و بدون هزينه است اما تأثيرپذيري زيادي به همراه دارد و به اهميت برند شما بهصورت مستقيم كمك ميكند.
۴- رسانههاي اجتماعي (Social Media)
حضور در شبكههاي اجتماعي كمي از داشتن يك وبسايت كامل نيست. با توجه به استفاده بيحد و نصاب كاربران از شبكههاي اجتماعي بهويژه Facebook و Twitter كه خيلي محبوبتر هستند، حضور شما هم در اين شبكهها ايدهاي نوين خواهد بود. اين به كمپاني شما كمك ميكند تا اطلاعات بيشتري از محصولات و سرويسها را به اشتراك گذاشته و راه بسيار مناسبي براي ارتباط مستقيم با كاربران و مشتريان ميباشد. همچنين نظرسنجيها و تبادل نظرات و … نيز ميتواند شمارا به نيازهاي مشتريان واقف سازد.
۵- دكمههاي اشتراكگذاري شبكههاي اجتماعي (Social Buttons)
تا ميتوانيد سعي كنيد جستجوي كاربران براي پيدا كردن شمارا آسانتر كنيد. و همچنين سعي كنيد به كاربران امكان دهيد تا مطالب و محتواي سايت شمارا در اسرع وقت به اشتراك بگذارند. براي تحقق اين موارد، استفاده از دكمههاي ميانبر شبكههاي اجتماعي كه با عنوان Social Buttons شناخته ميشوند راهكار مناسبي خواهد بود. با اين دكمهها اشتراكگذاري محتواي شما براي كاربران در كمتر از چند ثانيه امكانپذير خواهد بود.
۶- امضاهاي انجمنها (Forum Signatures)
برقراري ارتباط با انجمنهاي تجاري و فعاليت داشتن در اين قبيل انجمنها راهي مناسب براي معرفي تجارت خودتان خواهد بود. براي اين سايتها نيز ميتوانيد يك Forum Signature بسازيد. اين امضاء كه ميبايست همراه با لوگو و اطلاعات كمي در مورد برند شما باشد، در انتهاي پستهاي شما نمايان ميشود. با اين قابليت، بدون نياز به درخواست از كسي، برند شما در فضايي تجاري به نمايش درميآيد و اينيك تبليغ مناسب خواهد بود.
۷- تلاش براي مديريت و كسب اعتبار آنلاين (Online Reputation Management)
يكي ديگر از نكات مهم در رابطه با كمپاني شما، كسب اعتبار آنلاين ميباشد. مردم هميشه از محصولات خوب در انجمنها، سايتها و شبكههاي اجتماعي تعريف و تمجيد ميكنند. اما خيليها هم هستند كه به هر دليلي از نارضايتي از محصولات شما گرفته تا براي تخريب موقعيت شما، در انجمنها و شبكههاي اجتماعي شروع به غيبت و صفحه گذاشتن پشت شما ميكنند. اين قبيل اقدامات براي اعتبار برند شما اصلاً مناسب نيست. سعي كنيد اطمينان مشتريان را جلب كرده و به آنها بفهمانيد كه شما پشتيبان آنها هستيد. براي اين كار پاسخ نظرات و پيشنهادات مشتريان در انجمنها را با شيوايي كلام بدهيد. اين كار به اهميت برند شما كمك ميكند.
۸- براي برند خود بلاگ بسازيد
يك وبلاگ براي كمپاني خود بسازيد. ميتوانيد در اين بلاگ به نوشتن اخبار و بررسي محصولاتتان بپردازيد و همچنين جايي براي ارسال مطالب مهمان توسط كاربران فراهم كنيد. اين مورد نهتنها به محبوبيت شما كمك ميكند، بلكه به سئو و بازديد سايت شما نيز كمك خواهد كرد.
۹- سئو
از فرآيندهاي سئو غافل نشويد. براي هر سايتي انجام سئو مهم است. يك سايت سئو شده مطمئناً خيلي راحتتر در نتايج جستجوهاي موتورهاي جستجو قرار ميگيرد و يك اعتبار خاص و ويژه از اين طريق به دست ميآورد.
۱۰- خبرنامه
خبرنامهها ابزاري كارآمد و عالي براي ارتباطات هستند. با كمك خبرنامه ميتوانيد مشتريان خود را حفظ كنيد و افرادي كه به كار و برند شما علاقهمند شدهاند را نيز دعوت كنيد و بالطبع به مزيتهاي اين دعوت دست پيدا كنيد. در خبرنامهها معمولاً از جديدترين خبرها، محصولات و يا سرويسها استفاده ميشود. همچنين خبرنامهها راهي مناسب براي خبردار كردن مشتريان از سرويسها و محصولات آينده هستند. وقتي يك مشتري ميبيند كه از نقشههاي برند محبوبش باخبر ميشود، حس خوبي به او دست ميدهد.
مزيت اصلي خبرنامهها اين است كه بسيار ساده، ارزانقيمت (تقريباً بدون هزينه) هستند و مقدار بسياري پيام را در كمترين زمان ممكن ارسال ميكنند. همچنين زمان خاصي براي انجام آنها وجود ندارد و در تمام ۲۴ ساعت روز ميتوان با كمك آن اقدام به ارسال خبرنامهها كرد.
برچسب: ،